دوشنبه 17 اردیبهشت  
×   خانه   همه مطالب   ویدئو   اقامتگاه های بوم گردی
بستن
مطلب مورد نظر خود را بر اساس استان از روی نقشه انتخاب کنید.
نام استان:  مازندران

بهترین پارک های تهران

بهترین پارک های تهران

بهترین پارک های تهران


نویسنده: زهرا آذرنیوش
31 تیر 1395

نزدیک ترین اقامتگاه ها و ویلا ها به بهترین پارک های تهران جهت اجاره و رزرو



  • بهترین پارک‌های تهران برای تفریح و گشت و گذار :

بهترین پارک‌های تهران، کدام یک از پارک‌های این شهر زیبا هستند؟ پارک‌ها و باغ‌های سرسبز، زیبا و مدرنی در شهر تهران برای استفاده مردم و گردشگران فراهم شده است تا برای فاصله گرفتن از دغدغه‌های زندگی در این پارک‌های سرسبز و زیبا تفریح کنند. این پارک‌های زیبا فضای دلنشین، آرامشبخش و طبیعت جذابی برای ارائه به گردشگران دارند

نمایی از تهران

تهران

  • بهترین پارک تهران کجاست؟

تهران، پایتخت ایران و از بزرگترین شهرهای این کشور محسوب می‌شود که زندگی در آن به شکل آپارتمان‌نشینی است. جمعیت زیاد و هزینه‌های بالای زندگی، امکان ساخت خانه‌های ویلایی در این شهر را نمی‌دهد؛ این شرایط، نیاز تهرانی‌ها به فضای سبز و پارک را بیشتر می‌کند. 

تهران

نمایی از کوچه های تهران

پارک‌های متنوع و بسیار زیبایی در شهر تهران وجود دارد که یکی از دیگری تماشایی‌تر است. بهترین پارک‌های تهران به دو نوع پارک‌های داخل شهر تهران و پارک‌های بیرون از این شهر تقسیم می‌شوند. بهترین پارک تهران، تنها یک پارک نیست؛ بلکه چندین پارک در پایتخت هستند که جزو بهترین پارک‌های این شهر محسوب می‌شوند. ما در اینجا این پارک‌های زیبا را به همراه آدرس به شما معرفی می‌کنیم. 

برج میلاد

برج میلاد

  • بهترین پارک‌های تهران در فضای شهری آن :

بهترین پارک‌های تهران در فضای داخل شهر تهران، پارک‌هایی هستند که از شهرت بیشتری برخوردارند و نزد گردشگران و مردم شهر تهران محبوبیت بیشتری دارند.  

 پارک ساعی :

پارک ساعی از بهترین پارک‌های تهران و معروف‌ترین فضاهای سبز این شهر محسوب می‌شود. مهم‌ترین ویژگی این پارک زیبا، دسترسی آسان آن است. این پارک در سال ۱۳۴۲ هجری خورشیدی بنا شد و سال ۱۳۵۲ مورد استفاده قرار گرفت. پارک ساعی با حدود ۱۲ هکتار مساحت توسط فردی با نام حسین محجوبی بنا شد. 
دسترسی به پارک ساعی با اتوبوس‌های تجریش به راه‌آهن، به راحتی فراهم می‌شود. شما می‌توانید در ایستگاه آبشار، جلوی یکی از درهای ورودی پارک ساعی پیاده شوید. با تاکسی هم هرجای خیابان ولیعصر که باشید می‌توانید جلوی پارک پیاده شوید. همچنین پارک ساعی از طریق خیابان خالد اسلامبولی هم به راحتی قابل دسترسی است. 

پارک ساعی

پارک ساعی

پارک ساعی امکانات تفریحی مناسبی برای استفاده گردشگران دارد. در این پارک، علاوه بر درختان سر به فلک کشیده و زیبا، حدود ۱۷ نوع گیاه نادر نیز در آن کشت و نگهداری می‌شود. 
زمین بازی کودکان، نمازخانه، اسکیت، آب‌نما، آلاچیق، کافی‌شاپ، بوفه، دریاچه‌های مصنوعی و پیست اسکی برای استفاده مردم و گردشگران وجود دارد. عکاسی در این پارک‌ از تجربیات جذاب و محبوب گردشگران است.

 آدرس : تهران، ولیعصر، بالاتر از تقاطع بهشتی | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

پارک ساعی

پارک ساعی

 پارک هنرمندان :

پارک هنرمندان جزو بهترین پارک‌های تهران است که علاقمندان به شعر، موسیقی و صنایع دستی بسیار به آن گرایش دارند؛ این پارک در واقع یکی از محبوب‌ترین پارک‌های مورد توجه ساکنان تهران و گردشگران این شهر است. 
بهترین راه دسترسی به پارک هنرمندان، از میدان هفت تیر و میدان ولیعصر فراهم می‌شود؛ بهتر است با استفاده از مترو به یکی از خیابان‌ها رفته و سپس از آنجا با تاکسی به خیابان ایرانشهر بروید، پارک هنرمندان وسط خیابان ایرانشهر است. 
پیاده‌روی و تماشای چشم‌اندازهای جذاب این پارک، به علاوه اجراهای خیابانی نوازندگان و هنرمندان شهر، از جذاب‌ترین دیدنی‌های این پارک هستند. دست‌سازها و زیورآلات ساخته دست هنرمندان نیز در این پارک به نمایش درمی‌آیند. 

پارک هنرمندان

پارک هنرمندان

مجسمه‌های زیبایی در پارک هنرمندان وجود دارد که سبک‌های مختلفی از هنرهای تجسمی را به نمایش می‌گذارند. خانه هنرمندان در این پارک قرار دارد و یک رستوران گیاهی نیز در طبقه پایینی آن است که منوهای خوراکی جذابی برای ارائه به مردم و گردشگران دارد. عکاسی در این پارک و انتشار عکس در شبکه‌های اجتماعی برای تماشای دیگران، یکی از تفریحات بسیار جذاب گردشگران است. 
در این پارک زیبا امکاناتی از قبیل زمین‌های بازی مصنوعی، زمین بازی کودک، حوض و آب‌نما، رستوران، کافی‌شاپ، فروشگاه آثار هنری، باشگاه ورزشی و زمین بسکتبال برای استفاده گردشگران فراهم است. 

 آدرس : تهران، خیابان طالقانی، خیابان ایرانشهر| برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

پارک هنرمندان

پارک هنرمندان

 پارک ملت :

پارک ملت که از بهترین پارک‌های تهران است در سال ۱۳۴۵ هجری خورشیدی بنا شد؛ این پارک زیبا بسیار بزرگ است و فضای باز و دلچسبی دارد؛ وسعت پارک به اندازه‌ای است که سر و ته آن در دو نقطه مختلف تهران قرار دارند. چیزی که هنگام گشت و گذار در پارک ملت، در اولین نگاه در این پارک به چشم می‌آید، مجسمه شاعران ایرانی چون فردوسی، سعدی، شهریار و نیما در پارک است. 

پارک ملت

پارک ملت

برای دسترسی به پارک ملت می‌توانید از اتوبوس‌های تجریش و راه‌آهن استفاده کنید. اتوبوس‌های پارک‌وی نیز در این مسیر، در جلوی پارک ملت ایستگاه دارند. هرجای خیابان ولیعصر که حضور داشته باشید می‌توانید به راحتی خود را با تاکسی به این پارک برسانید. 
پارک ملت بخش‌های مختلفی برای گردش، پیاده‌روی، بازی‌های جمعی و پیک‌نیک دارد. پردیس سینما گالری در این پارک است که یک مجموعه تفریحی به شمار می‌رود. این پارک زیبا به فودکورت و کافه نیز مجهز است. 

 آدرس : تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از اتوبان نیایش | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

پارک ملت

پارک ملت

 پارک لاله :

پارک لاله از بهترین پارک‌های تهران و ایران محسوب می‌شود. این پارک که تقریبا در مرکز شهر تهران واقع شده است، حدود ۳۳ هکتار مساحت دارد. پارک لاله در سال ۱۳۴۵ هجری خورشیدی ساخته شد. این پارک زیبا در گذشته به ارتش تعلق داشت و برای آموزش رژه به سربازان به کار می‌رفت. 
برای دسترسی به پارک لاله از مترو استفاده کنید و در ایستگاه جهاد پیاده و از طرف میدان فاطمی به پارک بروید. مسیر دیگر این است که در ایستگاه میدان انقلاب پیاده شوید و با تاکسی به پارک بروید. 
هنگام گشت و گذار در پارک لاله، با مجسمه دانشمند و شاعر ایرانی، حکیم عمر خیام روبرو می‌شوید که بسیار تماشایی است. موزه هنرهای معاصر تهران نیز مجاور پارک است که می‌توانید از آن بازدید کنید و لذت ببرید.

پارک لاله

پارک لاله

بازارچه پارک لاله از دیگر بخش‌های جذاب پارک برای بازدید است. این بازارچه محلی صنایع دستی زیبا و جذابی برای تماشا و خرید دارد. غذاهای خیابانی لذیذی در این بازارچه وجود دارد که اغلب جوانان از آن استقبال می‌کنند. 
فضای سبز پارک، آب‌نماهای بزرگ آن، زمین بازی بسکتبال و والیبال، زمین بازی کودک، مسیر پیاده‌روی، بخش ورزش، میز شطرنج، بازارچه کارآفرینی، کتابخانه و نمازخانه از مهم‌ترین بخش‌های پارک لاله برای تفریح و استفاده گردشگران هستند. 

 آدرس : تهران، خیابان کارگر شمالی، تقاطع بلوار کشاورز| برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

پارک لاله

پارک لاله

 پارک جمشیدیه :

پارک جشمیدیه از زیباترین و قدیمی‌ترین پارک‌های تهران محسوب می‌شود که قدمت زیادی دارد. این پارک در گذشته یک باغ بزرگ بود و به فردی به نام جمشیدالدوله تعلق داشت؛ سپس با گذر زمان به پارک جمشیدیه تبدیل شد. این پارک زیبا بعد از تغییر کاربری به پارک جمشیدیه، به مکانی برای پیک‌نیک و استراحت مردم و ساکنان اطراف خود و گردشگرانی تبدیل شد که از اطراف تهران برای تفریح به این پارک می‌آمدند. 
پارک جمشیدیه یکی از بهترین پارک‌ها برای پیاده‌روی و پیک‌نیک است. افرادی که به صورت حرفه‌ای ورزش و یا پیاده‌روی می‌کنند، از مسیر کوهنوردی این پارک استفاده می‌کنند.

پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه

برای دسترسی به پارک جمشیدیه، به میدان تجریش بروید و با تاکسی به راحتی به این پارک برسید. استفاده از مترو با پیاده شدن در ایستگاه نیاوران و کمی پیاده‌روی، شما را  به پارک جمشیدیه می‌رساند. 
پارک جمشیدیه به دریاچه، آبشار سنگی، مجسمه‌های سنگی، نمایشگاه فصلی، بوستان فردوسی، رستوران، کافی‌شاپ، آلاچیق و سرویس بهداشتی مجهز است. 

 آدرس : تهران، خیابان شهید باهنر، خیابان شهید امیدوار | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه

 پارک پرواز :

پارک پرواز از محبوب‌ترین پارک‌های تهران است که چشم‌اندازی کم‌نظیر به شهر دارد و به هنگام شب، منظره‌ای جذابی از پایتخت را به نمایش می‌گذارد. پارک پرواز روبروی هتل اسپیناس است و با میدان صنعت، 5 کیلومتر فاصله دارد. 
برای دسترسی به پارک پرواز، از خط هفت مترو استفاده کنید و در ایستگاه پایانی آن به میدان صنعت برسید؛ سپس از آنجا با تاکسی خطی به پارک پرواز بروید. اتوبوس‌های شهرک مخابرات نیز در ضلع شمالی میدان صنعت واقع شده‌اند. 

پارک پرواز

پارک پرواز

پارک پرواز به شکل دوطبقه ساخته شده است. گردشگران و کسانی که به پارک می‌روند، در قسمت پایینی آن به بازی و ورزش دسته‌جمعی مشغول هستند. طبقه بالایی پارک برای پیاده‌روی و تماشای شهر مناسب است. فودکورت نیز در طبقه بالای پارک و کنار مسیر پیاده‌روی آن قرار دارد. 

 آدرس : سعادت آباد، بلوار پیام، میدان بهرود | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

پارک پرواز

پارک پرواز

بوستان آب و آتش :

پارک آب و آتش از بهترین پارک‌های تهران است که سال ۱۳۸۸ آن را افتتاح کرده‌اند. پارک آب و آتش قدمت کمی دارد؛ اما جزو زیباترین پارک‌های تهران محسوب می‌شود. چهار برج آتشین در اطراف فواره‌های آب پارک قرار دارند که نماد پارک هستند و منظره‌ای تماشایی را برای آن رقم می‌زنند. 
پل طبیعت، از دیگر جاذبه‌هایی است که پارک آب و آتش را برای گردشگران جذاب می‌کند. پل طبیعت پارک آب و آتش و پارک طالقانی را به هم وصل می‌کند؛ این پل از شاهکارهای معماری جهان محسوب می‌شود که توسط لیلا عراقیان، معمار نابغه ایرانی و همکاران او ساخته شد. 
این پل اکنون یکی از معروف‌ترین پل‌های جهان و از محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی تهران است. اگر تا به امروز پارک آب و آتش را ندیده‌اید، حتما در سفر به تهران از این پارک بازدید کنید و از فضای جذاب آن لذت ببرید. 

بوستان آب و آتش

بوستان آب و آتش

برای دسترسی به پارک آب و آتش، به مترو بروید و در ایستگاه حقانی پیاده شوید؛ سپس با اتوبوس به میدان ونک رفته، آنجا پیاده شوید و با تاکسی به این پارک بروید. 
پارک آب و آتش، بخش‌های تفریحی مختلفی دارد. سالن‌های آمفی‌تئاتر، پل طبیعت، فواره‌های متنوع، رستوران‌ها، فودکورت‌ها، پل طبیعت، پیست اسکی، فانوس دریایی، برج‌های آتش، میدان مشاهیر، پرده‌های فولادین، زمین‌ بازی، آسمان‌نما، دریاچه‌های مصنوعی، بازار گل و مسیرهای مخصوص دوچرخه‌سواری  به علاوه دیگر بخش‌های پارک، از امکانات تفریحی آن هستند. 

 آدرس : تهران، ابتدای بزرگراه حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

بوستان آب و آتش

بوستان آب و آتش

 پارک قیطریه :

پارک قیطریه از پارک‌های قدیمی تهران در منطقه یک است. این پارک در روزگاران گذشته باغی زیبا و بزرگ بود و مالکی به نام صارم‌الدوله داشت. شهرداری، این باغ را خرید و آن را به پارک تبدیل کرد. پارک قیطریه با فضایی دنج و باصفا، امروزه به مکانی برای تفریح و گشت و گذار گردشگران تبدیل شده است.  
درختان بلندقامت کاخ به علاوه گل‌کاری‌های متنوع و زیبای آن، فضایی جذاب و دلفریب در پارک ایجاد کرده‌اند که گردشگران از حضور در آن لذت می‌برند. 
فرهنگسرای ملل و نگارخانه‌ آن از مجموعه‌های فرهنگی جذاب این پارک به شمار می‌روند. 
برای دسترسی به پارک قیطریه، از مترو استفاده کنید؛ در ایستگاه قیطریه پیاده شوید و ادامه مسیر را با تاکسی به پارک بروید. 

پارک قیطریه

پارک قیطریه

درختان پارک قیطریه و گل‌کاری‌های زیبای این پارک در تمامی نقاط آن مشاهده می‌شوند و فضای این پارک بسیار دلفریب و جذاب است. نمایش‌های خیابانی که در این پارک برگزار می‌شوند، از جذاب‌ترین تفریحات و دیدنی‌های پارک زیبای قیطریه به شمار می‌روند و افراد زیادی را جذب تماشای خود می‌کنند. 
امکانات تفریحی این پارک، سینمای شش و هفت بعدی، مسیر دوچرخه‌سواری، زمین ورزش، زمین اسکیت، رستوران، فست‌فودهای متنوع، کافه، آلاچیق و بازارچه را شامل می‌شوند. 

 آدرس : تهران، خیابان قیطریه، نرسیده به میدان پیروز، جنب خیابان روشنگر | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

بوستان قیطریه

پارک قیطریه

 پارک شهدای خلیج فارس :

پارک شهدای خلیج فارس از بهترین پارک‌های تهران است. این پارک به علت وجود دریاچه خلیج فارس، به این نام شهرت یافت. دریاچه خلیج فارس را افراد کمی می‌شناسند. این دریاچه نزدیک پارک چیتگر تهران قرار دارد و به نام دریاچه چیتگر شهرت یافته است. 
اغلب کسانی که در تهران زندگی می‌کنند، پارک چیتگر را به خوبی می‌شناسند. تماشای غروب این پارک از جذاب‌ترین چشم‌اندازهایی است که می‌توانید ببینید و تجربه کنید. تماشای پرندگان مهاجر اطراف دریاچه، از صحنه‌هایی است که می‌توانید در تهران تماشا کنید و لذت ببرید. 

پارک شهدای خلیج فارس

پارک شهدای خلیج فارس

برای دسترسی به پارک شهدای خلیج فارس از ماشین‌های شخصی یا تاکسی بهره ببرید؛ مترو چیتگر یکی از راه‌های دسترسی به این پارک است. از آنجا می‌توانید با تاکسی خود را به پارک برسانید. 
دریاچه چیتگر یک دریاچه مصنوعی با وسعت ۱۳۰ هکتار است؛ آب این دریاچه از رودخانه کن در اطراف تهران تامین می‌شود؛ اگر شرایط گردش در روزهای هفته را دارید، سعی کنید به دریاچه چیتگر بروید و از گشت و گذار در آن لذت ببرید. این مکان در روزهای پایان هفته بسیار شلوغ است و جمعیت زیادی را جذب تماشای خود می‌کند.  

 آدرس : پارک شهدای خلیج فارس، بزرگراه همت غرب، بعد از اتوبان آزادگان | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

پارک شهدای خلیج فارس

پارک شهدای خلیج فارس

 بوستان باغ ایرانی :

بوستان باغ ایرانی، از نمادهای قدیمی تهران است؛ اگر دلتان برای یک باغ و پارک با حال و هوای سنتی و قدیمی تنگ شد، به بوستان باغ ایرانی بروید. این پارک یکی از بهترین جاها برای تصور تهران قدیم است. فضای سبز باغ ایرانی و کوچه‌های اطراف آن، بهترین مکان برای پیاده‌روی و غرق شدن در حال و هوای تهران قدیم محسوب می‌شوند. 
دسترسی به بوستان باغ ایرانی با هر وسیله نقلیه‌ای امکان‌پذیر است.؛ با مترو در ایستگاه‌های حقانی یا مصلی امام پیاده شوید و از آنجا به میدان ونک بروید و با تاکسی خود را به پارک برسانید و از گشت و گذار در فضای آن لذت ببرید. 

بوستان باغ ایرانی

بوستان باغ ایرانی

بوستان باغ ایرانی، مکانی زیبا است و در یکی از قدیمی‌ترین محلات تهران قرار دارد. این پارک زیبا به صورت شبانه‌روزی در دسترس عموم مردم قرار دارد و درهای آن همیشه به روی بازدیدکنندگان باز است؛ معماری بوستان باغ ایرانی جذابیت فراوانی دارد و آن را با تلفیقی از معماری سنتی و مدرن ساخته‌اند. 
درختان قدیمی باغ ایرانی که عمر درازی دارند، در یک فضای امروزی قرار گرفته‌اند؛ جویبارها، حوضچه‌ها و فواره‌های متعددی در باغ است که تصویری متقارن دارند و زیبایی چشمگیری به باغ می‌بخشند. 

 آدرس : ده‌ونک، خیابان شیخ بهایی شمالی، ۲۰ متری پیروزان، کوچه صابری | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

بوستان باغ ایرانی

بوستان باغ ایرانی

 پارک طالقانی :

پارک طالقانی از بهترین پارک‌های تهران در مرکز این شهر محسوب می‌شود. این پارک زیبا در نزدیکی مجموعه تفریحی عباس‌آباد قرار دارد و به موزه دفاع مقدس نیز نزدیک است. پارک طالقانی از نقاط بلند مرکز شهر محسوب می‌شود و یک پرچم بزرگی از کشور ایران در مرتفع‌ترین جای آن نصب شده است. 
برای دسترسی به پارک طالقانی، با مترو طالقانی به این شهر بروید و با خودرو شخصی خود را از اتوبان حقانی به این پارک زیبا برسانید. 

بوستان جنگلی طالقانی

پارک طالقانی

آلاچیق‌های متنوعی در پارک طالقانی برای استفاده گردشگران فراهم شده است. راه چوبی این پارک از جذاب‌ترین قسمت‌های آن محسوب می‌شود که گردشگران برای عکاسی از آن استفاده می‌کنند؛ امکانات ورزشی این پارک مانند شطرنج، بسکتبال و زمین‌های پینگ‌پنگ در پارک برای استفاده مردم و گردشگران آماده شده است. 

 آدرس : تهران، بزرگراه حقانی، بعد از پل بزرگراه مدرس | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

بوستان جنگلی طالقانی

پارک طالقانی

  • بهترین پارک‌های تهران در بیرون از فضای شهر تهران :

تهران علاوه بر پارک‌های تفریحی زیبا و جذابی که به آنها اشاره کردیم و در داخل شهر قرار دارند، پارک‌های جنگلی دیگری نیز دارد که بیرون از فضای شهری هستند و بهترین مکان برای پیک‌نیک و استراحت در فضایی طبیعی و به دور از فضای شهر محسوب می‌شوند. 

 پارک جنگلی سرخه حصار :

پارک جنگلی سرخه حصار یکی از پارک‌های زیبای تهران است که در منطقه ۱۳ این شهر و در کنار بزرگراه یاسینی قرار دارد. این پارک جنگلی، چند ورودی مختلف دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های مهم پارک سرخه حصار این است که می‌توانید به راحتی با خودروی شخصی وارد محوطه آن بشوید. 
پارک جنگلی سرخه حصار در شرق تهران، جزو بزرگ‌ترین پارک‌های پایتخت است و یک منطقه حفاظت شده محسوب می‌شود.

پارک سرخه حصار

پارک سرخه حصار

این پارک امکانات بسیار خوبی برای گردشگران و اهالی تهران دارد؛ سکو برای نشستن، آلاچیق برای استراحت در سایه و محافظت در برابر آفتاب، مسیر دوچرخه‌سواری، سوپرمارکت و سرویس‌های بهداشتی نمونه‌هایی از امکانات این پارک زیبا به شمار می‌روند.
پارک جنگلی سرخه حصار یکی از بهترین پارک‌های تهران برای شکل‌گیری دورهمی‌ها در تعطیلات آخر هفته است. گشت و گذار و تفریح در آخر هفته‌های این پارک را تجربه کنید و لذت ببرید.

 آدرس : تهران، منطقه ۱۳ | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

پارک سرخه حصار

پارک سرخه حصار

 پارک جنگلی شیان و لویزان :

پارک جنگلی شیان و لویزان در شمال شرق تهران قرار دارد. این پارک زیبا یکی از بزرگترین پارک‌جنگلی‌های تهران محسوب می‌شود که آن را در چند فاز طراحی کرده‌اند. پارک جنگلی شیان و لویزان دوفاز دارد؛ فاز جدید آن پارک حدیدچی دباغ و پارک باغ پرندگان است که زیبایی چشمگیری دارد.
برای دسترسی به پارک جنگلی شیان و لوزیران از لاین‌های شرق به غرب اتوبان زین‌الدین استفاده کنید؛ همچنین لاین‌های جنوب به شمال اتوبان امام علی و لاین غرب به شرق اتوبان بابایی نیز نمونه‌های دیگری از مسیرهایی محسوب می‌شوند که می‌توانید استفاده کنید. 

پارک شیان و لویزان

پارک لویزان

تعطیلات پایان هفته، بهترین زمان برای تفریح و پیک‌نیک در پارک جنگلی لویزان است. پارک لویزان در فصل‌های گرم و سرد سال، میزبان گردشگران، خانواده‌ها و زوجهای جوان است. امنیت موجود در این پارک، فضای آن را به یکی از بهترین مکان‌ها برای پیاده‌روی و ورزش تبدیل می‌کند. 
پارک جنگلی شیان و لویزان از امکاناتی چون رستوران، کافی‌شاپ، منقل کبابی، آلاچیق، نیمکت، سطل‌های زباله، سرویس بهداشتی و مسجد برخوردار است؛ مسیرهای دوچرخه‌سواری، زمین‌های بازی بزرگسالان، زمین‌های ورزشی، میزهای پینگ‌پنگ برای استفاده گردشگران از دیگر امکانات پارک محسوب می‌شوند. 

 آدرس : تهران، حد فاصل اتوبان امام علی و زین‌الدین | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

پارک شیان و لویزان

پارک لویزان

 بوستان بهشت مادران :

بوستان بهشت مادران که به پارک بانوان هم شهرت دارد، از بهترین پارک‌های تهران محسوب می‌شود. این پارک جنگلی زیبا، مخصوص به بانوان طراحی شده است. بانوان با پوشش‌های دلخواه خود به صورت فردی یا جمعی در این پارک تفریح می‌کنند. 
برای دسترسی به این پارک زیبا، با خودروهای شخصی از لاین جنوب به شمال اتوبان حقانی به این پارک بروید. اتوبوس‌های خط پنج سامانه تندرو گزینه دیگری است که با آن می‌توانید خود را به ورودی جنوبی این بوستان دیدنی و جذاب برسانید. 

بوستان بهشت مادران

بوستان بهشت مادران

امکانات این پارک زیبا شامل پیست‌های اسکی و دوچرخه‌سواری، آلاچیق، سوپرمارکت، مجموعه‌های ورزشی و استخرهای روباز چهارفصل و سرویس بهداشتی هستند. پارک بانوان تهران یکی از بهترین مکان‌ها برای پیک‌نیک، تفریح، دورهمی و نشست‌های مخصوص بانوان است.

آدرس : تهران، بزرگراه حقانی، ابتدای خیابان کاویان | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

بوستان بهشت مادران

بوستان بهشت مادران

  • سخن آخر :

تجربه تفریح در بهترین پارک‌های تهران با یک سفر یک روزه امکان‌پذیر نیست؛ اگر قصد بازدید از پارک‌های تهران در یک روز را دارید، بازدید از یکی یا دوتا از آنها را در اولویت خود قرار دهید؛ اگر قصد دارید همه این پارک‌هایی را ببنید که در این مقاله معرفی کردیم، باید چند روزی را در تهران اقامت کنید.

میدان آزادی

برج آزادی

اگر قصد اقامت در تهران را دارید، نگران نباشید، پایتخت، اقامتگاه‌های متنوع و جذابی برای استفاده شما دارد. از تفریح در طبیعت و فضاهای سرسبز و جذاب تهران لذت ببرید و لحظاتی خاطره‌انگیز و فراموش‌ناشدنی را برای خودتان خلق کنید.  

 


منبع: ایران بوم گردی

دسته ها: استان ها تهران مجله ایران بوم گردی

مکان در نقشه

ارسال دیدگاه



دیدگاه کاربران

نظری ثبت نشده است.

پربازدید ترین مطالب

تگ